2017-01-21

Januari

Den här tunga och mörka månaden börjar närma sig ett slut. Tur är väl det. Blue Monday har aldrig stämt så bra på mig som i år. Känns som Blue January! Förra året har varit, kommit i kapp, svept över mig och krävt att jag än en gång behövt förklara och förstå för mig själv vad som hänt. Att jag nu är ensamstående mamma och singel. Hur det känns? Jag vet inte än. Det är en dag i taget. Gå upp, duscha, äta frukost, åka till jobba, jobba över, åka hem, äta middag ensam, jobba lite till, sova. Så ser ensamveckorna ut. Jag har som mål att ändra dem lite nu. Jobba lite mindre och försöka leva lite mer på mina ensamveckor. Försöka tänka på vad jag tycker om att göra, vad jag behöver för att må bra. Dessa veckor behöver bli lite mer lockande. Få mig att längta lite mindre till veckan som kommer, till barnen. Allt har sin tid. En dag i taget...
Kram
L

Inga kommentarer: