2015-07-02

Hemma

Efter en vecka på Gotland är jag hemma igen. Almedalsveckan är otroligt spännande, så många föreläsningar och intressanta debatter inom mitt område. Idag och i morgon jobb och sedan väntar semester. Gick en sväng i trädgården tidigt, tidigt i morse. Allt är så grönt och vackert - njutbart! Bambun rasslar i vinden, de höga prydnadsgräsen ger lite känsla av medelhav och långt borta. Solstolarna som "sträcker" ut sig och signalerar lugna stunder. Pionerna har slagit ut och fyller natten med fantastiska dofter.
   Satt en stund i en solstol och kände in atmosfären. Jag trivs i min trädgård omgiven av tystnaden som blir sent på kvällen eller tidigt på morgonen. Här finns så många minnen och lyckliga stunder. Långa kvällar med god mat och trevligt sällskap. Så nu väntar några dagar hemma att njuta av innan jag och lillebror ska iväg på en kort semestertripp innan vi vänder åter till Gotland.

L

Inga kommentarer: