2009-01-30

Underbara tyger

Bild: Tibbey and co

Underbara tyger har jag i mängd i kartonger. Älskar att köpa vackra tyger. Förr om åren så sydde jag en hel del. Kläder, dynor, gardiner, väskor, gosedjur mm. Sedan kom barnen och tiden rann som sand genom ett tidglas i glädjen och tillvaron med de små. Nu sitter jag här titt som tätt och upptäcker att jag har TID.
Å se, nu har lusten att sy vaknat till liv igen. Upptäckte i helgen att min gamla maskin inte är lika pigg på mina projekt som jag. Så nu letar jag efter en ny symaskin. Där kommer NI in.



Bild:Tibbey and co


JAG BEHÖVER EXPERTHJÄLP!!


Vad vet ni om symaskiner? Behöver lite rådgivning av er alla. Tänkte först köpa en overlock men har nu kommit på att jag först vill satsa pengar på en BRA symaskin. Har hittat en maskin som heter JANOME 5200. Är det någon som känner till detta märke? Eller kan ni rekommendera ngt annat märke o modell? Jag är ute efter en bra maskin som håller men som inte kostar 50000:- (ja, det är sant, en del är så dyra har jag upptäckt!)

Bild: Janome





Kram L

6 kommentarer:

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Hej!

Detta är helt sjukt: jag satt med min vikarierande arbetskamrat idag. Hon är helt otrolig på att sy...alla möjliga saker! Så sitter människan och säger (tittade samtidigt på Blocket) "att en sån här maskin vill jag ha, den är så där lagom i allt: pris, teknik, bra-å-ha...osv" Själv sitter jag som ett frågetecken eftersom erfarenheten av symaskiner är närmare ett världskrig än man kan tro. Och så kommer du med detta?!?! Ha ha! Men mitt förslag är alltså att du ska slå till, om du kan, för "vikaren" hon kan hon! :-)

Ha en jättebra fredagskväll!

Må så gott!
Kram Lina

P.S Tur att vi har varandra som fans *fniss*

Lo sa...

För en så där 20 år sen eller nåt fick jag en Husqvarna 260. Den fungerar och har fungerat jättebra. Har inga speciella svårhanterliga kommandon. Inget digital och datastyrt. Passar mig perfekt. Allt beror nog på vad man vill ha ut av symaskinen...
Jag vill kunna sy raksöm, sicksacka, sy ett knapphål, fixa en dragkedja och det klarar min.
Lycka till med köpet!
Kram/LO

Lallis - liv och leverne sa...

Du har en helt underbar blogg:)
Jag kommer gärna tillbaka igen:
Ha en fin lördag.
kram Lallis

Willewira sa...

Känner igen mig i högar med tyger... Har såna också...

Jag är en förordare av Husqvarna-maskiner och rekommenderar de varmt.
Du behöver ju inte köpa en ny, utan det finns många återförsäljare som tar in begagnade maskiner och där hittar du flera som har mycket funktioner fast de har både 10 - 15 år på nacken.
Själv har jag en brodyrmaskin från -94 som jag är mycket nöjd med. Dock inga datorfunktioner.
Tänk igenom dina behov och gå efter det. Oftast behöver man ju inte värstingen... :)

Lycka till!
Kram
Willewira

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Jag har faktiskt , kors i taket en Janome men den är inte alls så avancerad som den på bilden . Jag har haft den i fem sex år nu och är som ny . Det bästa med den är att man inte ska behöva smörja den .
Hade jag fått välja själv hade jag nog tagit ett annat märke , men jag har vant mig med den här nu och som sagt helt okej !!
Kram/Lotta

Kallholmen sa...

Hello där!
Det är helt förbjudet att gå förbi vår monter utan att hälsa!!!!!
Vi blir ju jätte glad när det kommer bloggare,och blyg behöver du aldrig vara för oss.
Jag lovar vi är ju snälla norrlänningar ju.
Kram på dig,skulle gärna ha en sån maskin själv gillar att sy när det finns tid över.
Malin