2008-08-24

Rensa, kasta, ångra, rensa, kasta

En anordning att dra upp båten med ur havet, den har sett sina bästa dagar, som mycket på vår vind.......

Underbart litet hus som jag går förbi på min morgonpromenad hemma på Gotland.

Japp, då är det igång! Vi skall göra i ordning vår oinredda övervåning. När vi nu gick upp för att känna av hur det skulle kunna se ut, maken o jag, så blev vi jätteförvånade!!!!!




Vem har ställt upp alla dessa grejer på vår "vind"???????




Inte är det jag - maken säger samma sak.



Så idag har vi rensat o kommentarerna har duggat:



"åååh, jag kommer ihåg när jag hade den här på mig!"



"Ja, jag måste spara alla mina gamla serietidningar" (maken)



"Varför står det två säckar med garn här?" (glömde köra dem till barnens fritids....)




Ja, vi har haft en slitsam dag i dammet på "övervåningen".


När vi rensat så börjar det roliga med att planera o hämta inspiration!!




Kram L


9 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vilket spännande arbete ändå!

Ha en bra dag! Kramar!

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Ha ha! Det verkar som ni haft en roligt städning iallafall :-)
Kul att få ordning på sånt där som man liksom har puttat framför sig ett tag. Spännande att få se hur det kommer bli, för jag hoppas att du håller oss uppdaterade med renoveringen?

Lovar att jag snart ska avslöja vad som är på "g". Som sagt: det ska bli sååå roligt!!! *fniss*

Ha en jättebra måndag! Kram Lina

A home far away sa...

Visst är det så att minnena väller över en när man ska rensa:- skönt när det är gjort så det roliga kan börja!

Ha en fin kväll

Kram Gunilla i Singapore

Kullan Pullan sa...

Tänk att det ska vara så svårt att rensa, det är ju bara materia men med en massa goa minnen som man nästan glömt. Men skönt efteråt.
Lycka till!
Kram Paula

Britt sa...

Det jan vara roligt att se vad man har sparat genom åren brukar bli en hel del.//Britt

lottens vita och gröna sa...

hihi, här rensas det med, men maken är ingen hjälp alls...han vill kasta allt, resa betyder urskiljning säger jag, tat lungt, hmmm säger han och får slippa, kanske smart strategi, men du tycker ju att det är skönt och kul, säger han...va!!!?`är han dum eller nääääää men för att kunna fyna nya saker måste ju ny plat beredas, hihi! jag ska till en bakluckeloppis med min byk! vad härligt att du haft en härlig sommar, sknat dig! varmkram lotten

Ann-Catrin sa...

Här kommer jag och kikar in!!

hoppas renoveringen går bra!!

kram kram a-c

Brunkullan sa...

Oj så spännande! Den renoveringen ska bli skoj att följa:)

Susanne

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Nu måste jag få se snart...är jättenyfiken, ju! ;-)

Trevlig helg i höstsolen!

Kram Lina